RSS

Monday, February 9, 2009

Kata-kata Hikmah

Kata-kata Hikmah

PERINGATAN UNTUK TEMAN-TEMAN TERMASUK DIRI SAYA

HAFIZ IBNURAH.A. MENULIS DI DALAM KITABNYA AL-MUNABBIHAT BAHAWA :

• Aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui bahawa adanya maut tetapi ia masih berketawa.

* Aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui bahawa segala- galanya berlaku mengikut takdirNya tetapi ia masih mencintainya.

* Aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui bahawa segala- galanya berlaku mengikut takdirNya tetapi ia masih berdukacita di atas kehilangan sesuatu.

* Aku hairan terhadap sikap orang yg mengetahui adanya perhitungan terhadap dirinya tetapi ia masih menimbun-nimbunkan harta kekayaan.

* Aku hairan terhadap sikap orang yg mengetahui bahawa adanya api neraka jahanam tetapi ia masih berani melakukan maksiat.

* Aku hairan terhadap sikap orang yang mengenal zat Allah s.w.t. tetapi ia masih mengingat akan sesuatu yang lain daripadaNya.

* Aku hairan terhadap sikap orang yang mengetahui adanya syurga tetapi ia masih mencari kemewahan hidup di dunia ini.

* Aku hairan terhadap sikap orang menganggapkan syaitan itu sebagai musuh tetapi ia masih mentaatinya

No comments:

Post a Comment

- Adakah kita telah berjuang -

- Berusahalah,Insya-Allah kamu berjaya -